Strategi Guru Dalam Meningkatkan Keterampilan Berbahasa Anak RA Al-Masyitho

Authors

  • Alif Laini STAI Ibnu Sina Batam
  • Anita STAI Ibnu Sina Batam

Keywords:

Teacher Strategy, Language Skill, Early Chilldhood

Abstract

The problem behind this research is improving teachers' learning strategies to enhance children's language proficiency. This study aimed to examine how teachers' techniques are used in the language development of RA AL- Masyhito. This study uses a descriptive, qualitative method. The data collection methods in this study are observational use and interviews. Data analysis techniques in this study are data reduction, data presentation, validation, and inference. The results of this study, which was found to be about teachers' strategies for developing children's language skills, explored teachers' direct communication methods, storytelling methods, visual media use, and checklist and anecdotal assessment of language development by providing

References

Anggraeni, D., Hartati, S., & Nurani, Y. (2019). Implementasi Metode Bercerita dan Harga Diri dalam Meningkatkan Kemampuan Berbicara Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : JurnalPendidikan Anak Usia Dini, 3(2), 404. https://doi.org/10.31004/obsesi.v3i2.224

Eliza, D. (2013). Penerapan Model Pembelajaran Kontekstual Learning (Ctl) Berbasis Centra Di

Taman Kanak-Kanak. Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 13(2),93.https://doi.org/10.24036/pedagogi.v13i2.4286

Eliza, D. (2017). Pengembangan Model Pembelajaran Karakter Berbasis Cerita Tradisional Minangkabau Untuk Anak Usia Dini. PEDAGOGI: Jurnal Anak Usia Dini Dan Pendidikan Anak Usia Dini , 3(3), 153–163.

Erste Sohn Chandra, W., & Eliza, D. (2020). Pengaruh Permainan Magic Card terhadap Kemampuan Bercerita Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(2), 820.https://doi.org/10.31004/obsesi.v4i2.460

Fauziah, A. (2019). Pengaruh Media Boneka Wayang Kardus terhadap Kemampuan Bercerita Anak. Jurnal Incrementapedia. Vol.1 No.2https://doi.org/10.36456/incrementapedia.vol1.no02.a2086

Hasbullah, Juhji, & Maksum, A. (2019). Strategi Belajar Mengajar Dalam Upaya Peningkatan Hasil Belajar Pendidikan Agama Islam. Journal Pendidikan Agama Islam Edureligia, 3(1), 17–24.

Heru Kurniawan. (2016). kereatif mendongen untuk kecerdasan jmak anak (irfan fahmi (ed.); edisi pert). KENCANA.

Isna, A. (2019). Perkembangan Bahasa Anak Usia Dini. Al-Athfal, 2(2), 62–69.

Maghfiroh, S., & Eliza, D. (2021). Perkembangan Bahasa Anak Usia 3 Tahun. Journal of Education Research, 2(3), 89–92. https://doi.org/10.37985/jer.v2i3.54

Nina, YP., Fadrija, O. (2022). Peningkatan Kosa Kata Dasar Anak Usia Dini Melalui Media Film Animasi pada Kelompok A di PAUD Ar-Rizqi Bogor. Jurnal Incrementapedia Vol.4 No.1 https://doi.org/10.36456/incrementapedia.vol4.no1.a5807

Pangestuti, L. (2016). Peran Media Cerita Dalam Mengembangkan Kemampuan Berbicara Pada Anak

Mayke, S. Tedjasaputra (2001), Bermain, Mainan, dan Permainan Untuk Pendidikan Anak Usia Dini. Jakara: Grasindo.

Downloads

Published

2024-06-28